Δραστηριότητες - Νέα σχολείων
Ο δρόμος της Δημοκρατίας δεν είναι εύκολος, αποτελεί μια αέναη προσπάθεια μεταξύ των ανθρώπων για την οικοδόμησή του. Αξίες, όπως η ελευθερία, τα όρια, οι νόμοι και οι κανόνες, ο αλληλοσεβασμός, τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις τίθενται διαρκώς σε αμφισβήτηση λόγω των δυσδιάκριτων ορίων τους στο πλαίσιο της συνύπαρξης των κοινωνιών. Η ιστορία του Πολυτεχνείου είναι η ζωντανή ανάμνηση και απόδειξη ότι η Δημοκρατία είναι το αγαθό για το οποίο πάντα θα παλεύουμε. Ας δούμε πώς τον δημιουργήσαμε εμείς...
Από τη συλλογή των στοιχείων για την αυλή, μέσω ερωτηματολογίου που δόθηκε σε γονείς, εκπαιδευτικούς και το προσωπικό, προκύπτουν ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις και τάσεις σχετικά με την ικανοποίηση τους.
Ικανοποίηση και εμπειρία στην αυλή.
Οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και το προσωπικό δείχνουν να έχουν παρατηρήσει προσεκτικά την αυλή αφού η βαθμολογία που έδωσαν έχει μέσο όρο 8,45 στα 10. Ωστόσο, η μέση βαθμολογία για το πόσο αρέσει συνολικά η αυλή είναι 7 στα 10, υποδεικνύοντας πως υπάρχει περιθώριο για βελτιώσεις που θα την καταστήσουν ακόμα πιο ελκυστική.
Το σχολείο μας είχε την τιμή να συμμετάσχει στο 1ο Μαθητικό Περιβαλλοντικό Συνέδριο του Εθνικού Εκπαιδευτικού Δικτύου Δράσης «Κωνσταντινούπολη-Θεσσαλονίκη, μια Εκπαιδευτική Συνύπαρξη - Πολίτες της Πόλης, Έλληνες της Οικουμένης». Το συνέδριο διεξήχθη από 4 έως 7 Απριλίου 2024 στο ιστορικό Ζωγράφειο Λύκειο Κωνσταντινούπολης, υπό την αιγίδα του Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου.
- Συζήτηση με τους μαθητές για τα λαχανικά (βιολογικής – συμβατικής καλλιέργειας), για τη θρεπτική τους αξία και τη θέση τους στη διατροφική πυραμίδα.
- Συζητήθηκαν επίσης θέματα για την «κυκλική οικονομία» και την «ηθική κουζίνα».
- Ορισμός ημέρας για να «στρωθεί» ένα τραπέζι με λαχανικά, σαλάτες και άλλες παρασκευές με βάση τα λαχανικά.
- Οι μαθητές κλήθηκαν να φέρουν στο σχολείο λαχανικά συμβατικής και βιολογικής καλλιέργειας.
- Χρησιμοποίησαν επίσης λαχανικά από τον λαχανόκηπο του σχολείου που καλλιεργούν οι ίδιοι οι μαθητές.
-Παραμονές του περιπάτου του μήνα Οκτωβρίου, έγινε συζήτηση με τους μαθητές/τριες για τα φρούτα ( βιολογικής-συμβατικής καλλιέργειας ) , για την θρεπτική τους αξία και τη θέση τους στην διατροφή μας. Επίσης συζητήθηκαν έννοιες όπως ''κυκλική οικονομία'' και ΄΄ηθική κουζίνα΄΄.
-Οι μαθητές κλήθηκαν να ετοιμάσουν ένα τραπέζι ( πικ-νίκ) με φρούτα και παρασκευές με τα φρούτα. Το τραπέζι συνδυάστηκε με τον περίπατο του μήνα, οπότε όλα τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν, να στρώσουν το τραπέζι και να γευτούν τις παρασκευές. Το τραπέζι στρώθηκε στην αυλή του σχολείου.
Με τους μαθητές της Α Λυκείου και της Β Ηλεκτρολογίας του ΕΝΕΕΓΥΛ Λαμίας ζωγραφίσαμε το σήμα της ανακύκλωσης καθώς και λύσαμε το "Σταυρόλεξο της ανακύκλωσης ". Με τα παιδιά μιλήσαμε για τα υλικά που μπορούμε να ανακυκλώσουμε καθώς και για τα χρώματα των κάδων της ανακύκλωσης. Τα παιδιά είναι σε θέση να γνωρίζουν σε πιο κάδο τοποθετούνται τα υλικά που ανακυκλώνονται.
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα μελισσοκομίας παρακολούθησε το ΣΤ1 με τις δασκάλες του ,την κ. Ελένη , την κ. Βίλλυ και την κ. Έφη στον σχολικό κήπο. Ο κ. Ρίζος, σε συνεργασία με έμπειρο μελισσοκόμο παρουσίασαν στα παιδιά τα βασικά στοιχεία για την τέχνη της εκτροφής των μελισσών και τη σημασία τους για το οικοσύστημα.
Σε μία γωνιά της αυλής του σχολείου μας, τα παιδιά του Ε1 με τη βοήθεια της δασκάλας των εικαστικών, δημιούργησαν έναν όμορφο "Βραχόκηπο".
Αρχικά τοποθέτησαν τις πέτρες σε διαφορετικά επίπεδα, μετά πρόσθεσαν φυτόχωμα, δύο μικρά πήλινα πυθάρια σε πλάγια θέση και τέλος φύτεψαν τα λουλούδια.
Ο Βραχόκηπός μας πλέον περιλαμβάνει παχύφυτα, κάκτους, αρρωματικά φυτά (λεβάντα, μέντα, ρίγανη, δεντρολίβανο) και καλλωπιστικούς θάμνους που δίνουν χρώμα και ανθοφορία.
Αργότερα θα κατασκευαστεί και ένα μικρό ρυάκι που θα ομορφύνει ακόμα περισσότερο το ωραίο μας έργο.
Μαρούλια, καρότα, μπρόκολα, παντζάρια, ρόκα και λογής μυρωδικά, φύτεψαν χέρια παιδικά με μεράκι, χαρά και προσμονή συγκομιδής! Η καθημερινή φροντίδα πλαισιώθηκε με κάδο κομποστοποίησης συμμετέχοντας στη διαδικασία και οι οικογένειες των μαθητών/τριών του Νηπιαγωγείου με στόχο την καλλιέργεια της φιλοσοφίας της κυκλικής οικονομίας!
Πλάνο Δράσης για τον Διαγωνισμό Εξοικονόμησης Νερού
Σκοπός του Διαγωνισμού
Ο διαγωνισμός στοχεύει να ενισχύσει τη δημιουργικότητα και την περιβαλλοντική συνείδηση των μαθητών, ενθαρρύνοντάς τους να αναπτύξουν καινοτόμες και εφαρμόσιμες λύσεις για την εξοικονόμηση νερού τόσο στο σχολείο όσο και στην καθημερινή ζωή.
Στάδια Υλοποίησης
1. Προετοιμασία (Δεκέμβριος)
Ανακοίνωση Διαγωνισμού:
> Με μια πολύ όμορφη γιορτή τιμήσαμε σήμερα το πρωί τη φετινή επέτειο του Πολυτεχνείου στο σχολείο μας. Η εκδήλωση περιλάμβανε δύο μέρη. Στο πρώτο αφηγήθηκαν τις αναμνήσεις τους από τα γεγονότα αυτών των ημερών ο Γιάννης Παυλής, φοιτητής της Φαρμακευτικής (τότε) και η σύζυγός του Νέλη Χατζηδάκη, όπως τα έζησαν, από πρώτο χέρι.
> Χωρίς μεγαλοστομίες υπογράμμισαν στους μαθητές, ότι «κανένας δεν γεννιέται ήρωας, όλοι έχουν το φόβο μέσα τους, αλλά κάποια στιγμή, όταν σε πνίγει το δίκιο σου αντιδράς χωρίς να λογαριάζεις τις συνέπειες».
Έπαινος Αριστείας για τις Δράσεις περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, προστασίας του περιβάλλοντος, και ανακύκλωσης καθώς και την ενεργό συμμετοχή μας στο Φεστιβάλ Ανακύκλωσης του Δήμου Θεσσαλονίκης, πάντα στα πλαίσια των δράσεων του #ecoteametwinning2023_2024 Ευρωπαικού πολυβραβευμένου προγράμματος!
https://blogs.sch.gr/32nipth/2024/11/15/epainos-aristeias-gia-draseis-perivallontikis-ekpaideysis/
Παρουσία τάξεων και από τα γειτονικά σχολεία (7ο Αμπελοκήπων και 1ο Μενεμένης), έγινε μία πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση στο θερμοκήπιο μας.
Συγκεκριμένα ο μελισσοκόμος που προκαλέσαμε μας εξήγησε αναλυτικά πως γίνεται η παραγωγή μελιού και η εκτροφή και φροντίδα των μελισσών.
Με τη βοήθεια μιας άδειας κυψέλης, μιας στολής μελισσοκόμου, ενός καπνιστηριού και πλήθος άλλων εργαλείων, οι μαθητές/τριες κατανόησαν πλήρως τη διαδικασία της ανάπτυξης και ζωής του θαυμαστού κόσμου των μελισσών καθώς και των προϊόντων που παράγουν (μέλι, πρόπολη, βασιλικό πολτό).
Η 1η συνεδρίαση της Περιβαλλοντικής Επιτροπής μας πραγματοποιήθηκε σήμερα 14/11 με μαθητές/μαθήτριες εκπροσώπους όλων των τμημάτων του σχολείου μας, τον πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, εκπαιδευτικούς, τον Διευθυντή και την Υποδιευθύντριά μας.
Συζητήσαμε για την έρευνα που πρέπει να κάνουμε για να αποφασίσουμε για τις αλλαγές που θέλουμε στο σχολείο μας, τον κώδικα συμπεριφοράς που πρέπει να δημιουργήσουμε, το σχέδιο δράσης που χρειαζόμαστε για την υλοποίηση του προγράμματος Green Days.
Συμμετέχουμε με δράσεις στο διαγωνισμό του Plastic Clever Schools
Στάδιο 1, Βήμα 1: Φωτογραφία από σχολική συνέλευση όπου εξηγούμε τη δράση στα παιδιά
Στάδιο 1, Βήμα 2: Φωτογραφία από συλλογή απορριμμάτων
Στάδιο 1, Βήμα 3: Δημιουργίες παιδιών
Στάδιο 2, Βήμα 1: Αρχείο Ελέγχου Πλαστικών
Καμπάνια στους γονείς να μη χρησιμοποιούν πλαστικά αλλά αντικείμενα από χαρτί και ξύλο.
Ένα πολύ ωραίο περιβαλλοντικό podcast και ένα flyer έγινε από το Γ2, στο πλαίσιο του προγράμματος Climate Change και ERASMUS+ ΚΑ122-”Πράσινες σχολικές δράσεις για ένα βιώσιμο μέλλον”.
https://blogs.sch.gr/1dimagnikol/2024/11/13/perivallontiko-podcast-kai-flyer-apo-to-g2/
Η νέα περιβαλλοντική ομάδα που συστάθηκε για το νέο σχολικό έτος ανέλαβε δράση!
Με πολλή χαρά και φέτος συμμετείχαμε σε δράσεις υπαίθριας εκπαίδευσης στους αύλειους χώρους του Νηπιαγωγείου μας.
Κάποτε στέκονταν τρία μικρά δέντρα στην κορυφή ενός λόφου και ονειρευόταν τι θα γίνουν όταν μεγαλώσουν...
Εικαστική απεικόνιση των δέντρων στην είσοδο του σχολείου μας.
Με την βοήθεια των μαθητών και την επίβλεψη της δασκάλας των εικαστικών δημιουργήσαμε μια λιτή ως προς τις φόρμες και απλή ως προς την εφαρμογή, εικόνα τριών δέντρων. Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν είναι τα πλαστικά, ακρυλικα χρώματα, φέρνοντας έτσι την εικόνα της φύσης πιο κοντά στο σχολείο.