΄΄ Λαχανικά΄΄
- Συζήτηση με τους μαθητές για τα λαχανικά (βιολογικής – συμβατικής καλλιέργειας), για τη θρεπτική τους αξία και τη θέση τους στη διατροφική πυραμίδα.
- Συζητήθηκαν επίσης θέματα για την «κυκλική οικονομία» και την «ηθική κουζίνα».
- Ορισμός ημέρας για να «στρωθεί» ένα τραπέζι με λαχανικά, σαλάτες και άλλες παρασκευές με βάση τα λαχανικά.
- Οι μαθητές κλήθηκαν να φέρουν στο σχολείο λαχανικά συμβατικής και βιολογικής καλλιέργειας.
- Χρησιμοποίησαν επίσης λαχανικά από τον λαχανόκηπο του σχολείου που καλλιεργούν οι ίδιοι οι μαθητές.
- Ακολούθησε συζήτηση για την εποχικότητα των λαχανικών, συγκρίθηκαν τα βιολογικά με τα υπόλοιπα ως προς την εικόνα, την οσμή, την γεύση.
- Στη συνέχεια στρώθηκε το τραπέζι. Οι μαθητές με ενθουσιασμό παρασκεύασαν σαλάτες, τις οποίες συνδύασαν με υλικά που έφεραν από το σπίτι ( αυγά, τυρί, τόνος, σπόροι, κλπ). Γεύτηκαν τις σαλάτες, απόλαυσαν τη δράση!
- Στη συνέχεια τα υπολείμματα πετάχτηκαν στους κομποστοποιητές που υπάρχουν στο σχολείο, οι οποίοι παράγουν λίπασμα που αξιοποιείται στον λαχανόκηπο του σχολείου.
- Εκφράστηκαν διάφορες ιδέες για το τι φαγητά θα μπορούσαν να κάνουν με τα λαχανικά και τα παιδιά με ενθουσιασμό πρότειναν μελλοντικές δράσεις (π.χ. δημιουργία βιβλίου συνταγών, παρουσίαση παραδοσιακής κουζίνας με βάση τα λαχανικά, κλπ).
- Στο σχολείο αποφασίστηκε οι περίπατοι να συνδυάζονται με δράσεις αντίστοιχες που θα μας μαζεύουν όλους γύρω από ένα «κοινό» τραπέζι.
- Όσον αφορά στα αποτελέσματα της δράσης θεωρούμε ότι έγινε συνειδητή στους μαθητές η αξία των λαχανικών και η σπουδαία θέση τους στην υγιεινή μεσογειακή διατροφή.
- Έγινε συνειδητό επίσης ότι πρέπει να εφοδιαζόμαστε με επαρκή ποσότητα λαχανικών, ώστε να μην πετούμε και να μειώνουμε το οικολογικό μας αποτύπωμα. Παρόλα αυτά συζητήσαμε ότι υπάρχουν παρασκευές που μπορούν να συντηρήσουν για μεγάλα χρονικά διαστήματα τα λαχανικά και έχουν ιδιαίτερη θέση στην κουζίνα μας: σάλτσα ντομάτας, τουρσιά, λιαστές ντομάτες, μελιτζάνες, αποξηραμένα λαχανικά.
- Οι δράσεις θα συνεχιστούν στο σχολείο μας με «θρεπτικά τραπέζια», τα οποία οι μαθητές περιμένουν με ενθουσιασμό και ανυπομονησία.
- Είναι πολύ σημαντική η διεύρυνση της εκπαίδευσης από θέματα γνωσιοκεντρικά σε θέματα διατροφής, υγείας και περιβάλλοντος. Μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος μπορούν να γίνουν απλά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση.
Ημερομηνία καταχώρησης:
Σάββατο, Νοέμβριος 16, 2024 - 19:56