'' Άλλα φρούτα...''
-Παραμονές του περιπάτου του μήνα Οκτωβρίου, έγινε συζήτηση με τους μαθητές/τριες για τα φρούτα ( βιολογικής-συμβατικής καλλιέργειας ) , για την θρεπτική τους αξία και τη θέση τους στην διατροφή μας. Επίσης συζητήθηκαν έννοιες όπως ''κυκλική οικονομία'' και ΄΄ηθική κουζίνα΄΄.
-Οι μαθητές κλήθηκαν να ετοιμάσουν ένα τραπέζι ( πικ-νίκ) με φρούτα και παρασκευές με τα φρούτα. Το τραπέζι συνδυάστηκε με τον περίπατο του μήνα, οπότε όλα τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν, να στρώσουν το τραπέζι και να γευτούν τις παρασκευές. Το τραπέζι στρώθηκε στην αυλή του σχολείου.
-Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν ενεργά. Κάποια από τα εδέσματα προετοιμάστηκαν στα σπίτια των παιδιών, (κέικ, τάρτες,μηλίπιτες, μπανανόψωμο). Υπήρχε στο τραπέζι ποικιλία φρούτων εποχής, μήλα ,κυδώνια. αχλάδια, βανίλιες, κάστανα...).
-Τα παιδιά παρασκεύασαν μόνα τους στο σχολείο με ενθουσιασμό παρασκευές αξιοποιώντας υλικά που είχαν φέρει ( γιαούρτι, μέλι, ξηρούς καρπούς , σπόρους, βρώμη...). Επίσης υπήρχαν στο τραπέζι μαρμελάδες, κομπόστες, γλυκά του κουταλιού με βάση τα φρούτα.
-Τα παιδιά , οι εκπαιδευτικοί και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων , που παραβρέθηκαν στην δράση , γεύτηκαν τα εδέσματα και απόλαυσαν τη μέρα.
-Στο τέλος της δράσης οι μαθητές πέταξαν στους κομποστοποιητές , που υπάρχουν στο σχολείο τα υπολείμματα και τις φλούδες των φρούτων που καταναλώθηκαν. Οι κομποστοποιητές παράγουν λίπασμα που αξιοποιείται στο λαχανόκηπο του σχολείου.
-Θεωρούμε ότι με την ολοκλήρωση της δράσης έγινε συνειδητή η αξία των φρούτων και η θέση τους στην υγιεινή διατροφή. Επίσης όλοι συμφώνησαν ότι πρέπει να εφοδιαζόμαστε με όσα φρούτα μπορούμε και θέλουμε να καταναλώσουμε, ώστε να μην οδηγούμαστε σε σπατάλη. Παρ΄όλα αυτά τα φρούτα μπορούν να ''ανακυκλώνονται΄΄ σε διάφορες παρασκευές πολύ νόστιμες και οι οποίες αποθηκεύονται για μεγάλο χρονικό διάστημα ( μαρμελάδες, κομπόστες). Έτσι μειώνουμε το οικολογικό μας αποτύπωμα.
- Πολύ σημαντικό θεωρούμε ότι τα αποτελέσματα της δράσης αυτής, προέκυψαν μέσα σε κλίμα χαράς και συμμετοχής όλων! Τέθηκαν βάσεις και δόθηκαν υποσχέσεις για μελλοντικές δράσεις και ''θεματικά'' τραπέζια καθ΄όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, τα οποία οι μαθητές περιμένουν με ανυπομονησία!
-Η διάχυση της δράσης από τα κοινωνικά δίκτυα προκάλεσε πολύ θετικό αντίκτυπο, ενημερώθηκαν οι οικογένειες των μαθητών/τριων και η τοπική -και όχι μόνο- κοινωνία για το πρόγραμμα και μας ενθάρρυναν να συνεχίσουμε παρόμοιες δράσεις που διευρύνουν το περιεχόμενο της παιδείας , της εκπαίδευσης και του σχολείου, με την διατροφή, την υγεία, το περιβάλλον και τελικά την ποιότητα της ζωής μας!