1ο Νηπιαγωγείο Γαλάτιστας
Τα νέα του Σχολείου μας
Δραστηριότητα 1: Κλιματική ετοιμότητα μέσω της βιοοικονομίας
Βιοοικονομία σημαίνει χρήση ανανεώσιμων βιολογικών πόρων από τη γη και τη θάλασσα. Συμπεριλαμβανομένων των καλλιεργειών, των δασών, των ψαριών, των ζώων και των μικροοργανισμών για την παραγωγή τροφίμων, υλικών και ενέργειας.
Στο σχολείο μας, κατασκευάσαμε δικά μας κηρομάντηλα, ώστε να διευκολύνουμε τη μείωση των απορριμμάτων και τη συνακόλουθη μείωση του οικολογικού μας αποτυπώματος.
Δραστηριότητα 5: Ετοιμότητα για το κλίμα μέσω της αποκατάστασης των οικοσυστημάτων
Τα πουλιά και τα μεταναστευτικά είδη αποτελούν σπουδαίο δείκτη των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής και της υγείας των οικοσυστημάτων. Το νηπιαγωγείο μας, με σκοπό την επαφή με τη λαογραφική παράδοση, την υπογράμμιση της θέσης που διαχρονικά τα πουλιά έχουν στην παράδοσή μας και ευαισθητοποίησης σχετικά με την ορνιθοπαρατήρηση και τη φροντίδα των πουλιών, πραγματοποίησε το έθιμο Χελινοδίσματα.
«Τα προϊόντα του χωριού μου, στο πιάτο μου!»
2ο βήμα: Έρευνα στο σχολείο
Καταγράψαμε τα περιεχόμενα των τάπερ μας, στην αρχή του προγράμματος, σε έναν μεγάλο πίνακα διπλής εισόδου. Στα αποτελέσματα, πολλά τάπερ μας είχαν υγιεινό, πολύχρωμο περιεχόμενο, αλλά συμφωνήσαμε πως μπορούμε και καλύτερα!
Επεκτείναμε την έρευνα στα υπόλοιπα μέλη της περιβαλλοντικής επιτροπής. Τα παιδιά συνεργάστηκαν με τους γονείς και κατέγραψαν σε ημι-δομημένο ερωτηματολόγιο, ποιες ήταν οι διατροφικές συνήθειες ,στο πρωινό των παππούδων και γιαγιάδων και των γονέων των παιδιών.
Τα παιδιά του 1ου Νηπιαγωγείου Γαλάτιστας συμμετέχουν φέτος με μεγάλη χαρά για πρώτη φορά στα Οικολογικά Σχολεία.
1ο Βήμα: Περιβαλλοντική Επιτροπή
Στο νηπιαγωγείο συστήθηκε περιβαλλοντική Επιτροπή! Μέλη της όλες/οι οι μαθήτριες/θητές του νηπιαγωγείου μας, οι παιδαγωγοί, οι γονείς, αλλά και μέλη της τοπικής αυτοδιοίκησης!