Δραστηριότητες - Νέα σχολείων
Σήμερα Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2024, είχαμε τη χαρά να υποδεχτούμε στο σχολείο μας, τον κύριο Γεννάτο Μιχάλη, ζαχαροπλάστη στο επάγγελμα, προκειμένου να παρουσιάσει το επάγγελμα του Ζαχαροπλάστη στους/ις μαθητές/τρεις των τμημάτων Γ1 και Γ2 Γυμνασίου του Ενεεγυλ Ρόδου.
Η δράση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός και φυσικά πέραν των όσων σημαντικών πληροφοριών έμαθαν οι μαθητές και οι μαθήτριές μας, ετοίμασαν με την καθοδήγηση του κου. Γεννάτου, γλυκά όπως cookies, brownies, κορμός σοκολάτας και αμερικάνικο cheesecake.
Στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Ψυχικής Υγείας πραγματοποιήθηκε μια σειρά από δράσεις στο ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. Ρόδου αρχικά σε ενδοσχολικό επίπεδο από την ομάδα των ψυχολόγων του σχολείου, την καθηγήτρια εικαστικών και την σχολική νοσηλεύτρια και επιπροσθέτως σε συνεργασία με την Εταιρεία Ανάπτυξης Κοινοτικών Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Ενηλίκων «ΠΑΝΑΚΕΙΑ» Ρόδου.
Στα πλαίσια υλοποίησης του κύκλου Εργαστηρίων Δεξιοτήτων Φροντίζω το περιβάλλον, πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου για τους μαθητές της Γ και Δ τάξης του σχολείου μας , διαδικτυακή επιμορφωτική συνάντηση με παιδαγωγό υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της οργάνωσης “ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ”. Οι μαθητές μας , είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν διαδικτυακά στις εγκαταστάσεις του Αρκτούρου στο Νυμφαίο της Φλώρινας και να συμμετέχουν σε διαδραστικά παιχνίδια γνώσεων του μαγικού κόσμου των ζώων και ειδικότερα της καφέ αρκούδας και του λύκου
Πλάνο Δράσης για το Πρόγραμμα "Οικολογικό Σχολείο": Εξοικονόμηση Νερού στο Εσπερινό Γενικό Λύκειο Αλεξανδρούπολης
Εισαγωγή
Οι μαθητές μαζί με τις εκπαιδευτικούς εμπνεύστηκαν ένα ποίημα, μέσω του οποίου έθεσαν ένα σύνολο κανόνων περιβαλλοντικής συμπεριφοράς και τους οποίους δεσμεύτηκαν να τηρούν στο σχολείο και στο σπίτι τους.
Τα παιδιά της Οικολογικής Επιτροπής σύστησαν στα παιδιά του σχολείου μας, πριν σχολάσουν, να αδειάζουν το νερό που περισσεύει στα μπουκαλάκια και τα παγούρια τους σε ένα φυτό της σχολικής αυλής. Εξοικονομούμε με αυτόν τον τρόπο νερό για το πότισμα και ταυτόχρονα αξιοποιείται το νερό, το οποίο τα παιδιά θα το άδειαζαν στον νεροχύτη του σπιτιού τους.
Με αφορμή την εβδομάδα ψυχικής υγείας οι μαθητές/τριες της Α ' Δημοτικού, με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κ. Καρδαρά Σωτηρία, υλοποίησαν κάποιες δράσεις για τα συναισθήματα με στόχο να δημιουργήσουν τις βάσεις για υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις.
Άλλα δύο τραγούδια από την τάξη Ε2.
Στα πλαίσια των δράσεων για τις διαπροσωπικές σχέσεις, οι μαθητές/τριες της Α ' τάξης με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την Κ. Καρδαρά Σωτηρία προσέγγισαν “τη φιλία!” Αρχικά συζήτησαν για την έννοια της φιλίας και σκέφτηκαν τρόπους που μπορούν να προσεγγίσουν κάποιον για να γνωριστούν και να γίνει φίλος τους. Τα παιδιά μέσα από παιχνίδια ρόλων υποδύθηκαν διάφορες καταστάσεις που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους στο σχολείο, τις ζωγράφισαν από κοινού και σκέφτηκαν φράσεις για τη φιλία. Μ΄ αυτόν τον τρόπο δημιούργησαν ανά ομάδες τα δικά τους μπαλόνια της φιλίας.
Οι μαθητές και μαθήτριες του Ε2 μαζί με τον δάσκαλό τους Δημήτρη Καραγεώργο δημιούργησαν μία όμορφη χορωδία και τραγούδησαν τα παρακάτω τραγούδια:
31/10: Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης. Κάποτε οι κουμπαράδες και η αξία της αποταμίευσης χρημάτων ήταν η επιδίωξη των εκπαιδευτικών. Σήμερα όμως, υπάρχουν ζητήματα αποταμίευσης που προάγουν την ευημερία πολύ πιο σημαντικά και μεγαλύτερης αξίας από τα χρήματα. Ένα από αυτά είναι η αποταμίευση αίματος μέσω της εθελοντικής αιμοδοσίας. Το ταξίδι στο σώμα μας και ειδικότερα η λειτουργία του κυκλοφορικού συστήματος γοητεύει πάντα τους μαθητές.
Μια διαφορετική πτυχή της ιστορίας αναδείξαμε φέτος, την πτυχή της καταπολέμησης του φόβου μέσω του χιούμορ και της δημιουργίας... Πάμε όμως να τα πάρουμε από την αρχή.
Ένα κουβάρι που έχει ξετυλιχτεί μας κάλεσε να το τυλίξουμε... το νήμα της ιστορίας που διασυνδέεται με την ευρύτερη παγκόσμια αλλά και την τοπική ιστορία τυλίχθηκε από τους μαθητές οι οποίοι βρήκαν τη σωστή σειρά της ιστορίας και τοποθέτησαν τα αντικείμενα πάνω στον κατάλληλο χάρτη (παγκόσμιος, ελληνικός, Κρήτης).
Λιομάζωμα από την ελιά της αυλής μας. Φέτος μας δώρισε πολλές ελιές.
Τις στείλαμε στο λιοτρίβι και πήραμε ένα ολόκληρο μπουκάλι λάδι.
Η μυρωδιά του μεθυστική!
«Ευλογημένο να ’ναι, ελιά, το χώμα που σε τρέφει,
κι ευλογημένο το νερό που πίνεις απ’ τα νέφη,
κι ευλογημένος τρεις φορές αυτός που σ’ έχει στείλει
για το λυχνάρι του φτωχού, για τ’ άγιου το καντήλι» (Ι.Πολέμης)
Με αυτό το σύνθημα της Helmepa (Ελληνική Ενωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος) και με σύμβολο το γλάρο στα άσπρα μπλουζάκια τους, οι 33 μαθητες/τριες της Περιβαλλοντικής Ομάδας του σχολείου μας, μαζί με τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς, συμμετείχαν, σήμερα Σάββατο 2/11, στην εκστρατεία εθελοντικού καθαρισμού των ακτών 2024 … Ο σκοπός είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών για την πρόληψη της ρύπανσης με στερεά απορρίμματα και η εθελοντική συμβολή τους σε αυτή την προσπάθεια αφιερώνοντας μερικές μόνο ώρες καθαρίζοντας μια αγαπημένη τους παραλία !
Στις 14 Οκτωβρίου, Ημέρα Παγκόσμια Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ)έστειλε το μήνυμα ότι η εκπαίδευση είναι το σημαντικότερο κλειδί για την επίτευξη των παγκόσμιων στόχων της αειφορίας και την προστασία της Γης μας.
Δημιουργία Οικοκώδικα
Συμμετοχή σε φθινοπωρινούς περιπάτους στα δύο χωριά: Άγιος Χριστόφορος και Καρυοχώρι
Σε συνέχεια των δράσεών μας τα προηγούμενα χρόνια η Περιβαλλοντική Επιτροπή του Σχολείου μας αποφάσισε να θέσει ως κύριο μέλημά της τον εξωραϊσμό του αύλειου χώρου της σχολικής μονάδας μας . Είναι μεγάλη η ανάγκη για σκιά τις ημέρες με ηλιοφάνεια καθώς και η δημιουργία ασφαλούς χώρου παιχνιδιού για τους μαθητές μας. Στοχεύουμε στη φύτευση δέντρων με γρήγορη ανάπτυξη καθώς επίσης και στη διαμόρφωση χώρων παιχνιδιού αλλά και χαλάρωσης.
Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες ανέλαβαν την κατασκευή μιας μακέτας βιοκλιματικής τάξης αξιοποιώντας κατά κύριο λόγο ανακυκλώσιμα υλικά και παλιά παιχνίδια που είχαν στο σπίτι τους…
Βιοκλιματική τάξη έχουμε όταν χρησιμοποιούμε όσο το δυνατόν λιγότερα ενεργοβόρα στοιχεία και λιγότερη ηλεκτρική ενέργεια.
Με τη βιοκλιματική τάξη πετυχαίνουμε :
•Επαρκή φυσικό φωτισμό.
•Θερμική άνεση. Ζέστη τον χειμώνα, δροσιά το καλοκαίρι.
•Εκμετάλλευση του ανέμου το καλοκαίρι.
•Καλή ποιότητα εσωτερικού αέρα .
•Μικρή κατανάλωση ενέργειας.
*Οκτώβριος: ο μήνας του "καρυδομαζέματος"!*
Καθώς αποχαιρετάμε τον Οκτώβριο, γιορτάζουμε το προϊόν που μας κάνει γνωστούς: το **καρύδι της Αγιάσου**! Και τι καλύτερος τρόπος να το γιορτάσουμε από μια μοναδική δράση μαζί με τους μικρούς μας φίλους από το 9ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης;
Με αφορμή την διεθνή ημέρα κατά του φασισμού την Κυριακή, 3 Νοεμβρίου, προβάλλουμε για τους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου του σχολείου μας και όμορου σχολείου την ταινία:
«Το κύμα» (Ντένις Γκάνσελ, 2008)
Η ταινία βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο (του Martin Rhue), υποχρεωτικό ανάγνωσμα σε πολλά σχολεία της Γερμανίας, εμπνευσμένο από πραγματική ιστορία: Το 1967, ο καθηγητής Ιστορίας σε Λύκειο των ΗΠΑ, Ρον Τζόουνς εφάρμοσε ένα πείραμα στους μαθητές του θέλοντας να απαντήσει στο ερώτημα:
Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων ασχολούμαστε με το θέμα της υγιεινής διατροφής..!!