Μήνυμα προειδοποίησης
Region Demonstration mode is on. This can be turned off in theme settings.
Μήνυμα σφάλματος
- Warning: Undefined array key "region_groups" στην omega_preprocess_page() (γραμμή 225 του sites/all/themes/omega/omega_core/template.php).
- Warning: foreach() argument must be of type array|object, null given στην omega_preprocess_page() (γραμμή 234 του sites/all/themes/omega/omega_core/template.php).
1ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Αθανασίου Θεσσαλονίκης
Τα νέα του Σχολείου μας
Προτάσεις που διατυπώθηκαν μετά από ερωτηματολόγιο που δόθηκε σε μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις σχετικά με τη βελτίωση των χώρων της αυλής του σχολείου
Τα ερωτηματολόγια μοιράστηκαν σε δείγμα 40 μαθητών της E’ και ΣΤ’ τάξης και, μετά την ανάλυση και μελέτη τους, προέκυψαν οι εξής προτάσεις:
Φρεσκάρισμα των ήδη υπαρχόντων επιδαπέδιων παιχνιδιών της αυλής και δημιουργία νέων.
Αξιοποίηση των παραμελημένων παρτεριών (καθαρισμός και φύτευση λουλουδιών ή ακόμα και δημιουργία μπαξέ).
Επιδιόρθωση των σπασμένων πλακιδίων και των επικίνδυνων σημείων στην αυλή, τα οποία ενδέχεται να προκαλέσουν τραυματισμούς.
Βάψιμο στα παγκάκια για ανανέωση και συντήρησή τους
Τοποθέτηση επιπλέον κάδων απορριμμάτων.
Δραστηριότητες για το νερό: Σημασία και χρήσεις
Οι μαθητές της Β' Τάξης συμμετείχαν σε μια διαδραστική και δημιουργική δραστηριότητα με θέμα τη χρησιμότητα του νερού. Μετά την παρακολούθηση του εκπαιδευτικού βίντεο Το Νερό Πηγή Ζωής, ακολούθησε συζήτηση και καταιγισμός ιδεών, όπου καταγράφηκαν στον πίνακα οι διάφορες χρήσεις του νερού. Στη συνέχεια, μέσα από ομαδική εργασία, οι μαθητές δημιούργησαν την αφίσα "Το Νερό Πηγή Ζωής", στην οποία κάθε μαθητής/τρια έγραψε σε μια χάρτινη σταγόνα για τη σημασία του νερού στη ζωή μας. Όλοι/ες συμφώνησαν πως είναι ένα πολύτιμο αγαθό!
Παιχνίδια συνεργασίας, γνωριμίας και μη ανταγωνιστικά στον χώρο της σχολικής αυλής
Μετά από μια ξενάγηση των μαθητών/τριών της Ε2 στον χώρο της σχολικής αυλής μέσω της εφαρμογής Google Earth, όπου οι μαθητές/τριες ξεναγήθηκαν διαδικτυακά στο πώς φαίνεται η αυλή του σχολείου τους, σύγκριναν την εικόνα αυτή με τη σημερινή κατάσταση και εντόπισαν ομοιότητες και διαφορές. Στη συνέχεια, συζήτησαν για παιχνίδια που θα μπορούσαν να παίξουν στον χώρο της αυλής, επιλέγοντας αυτά που δε θα ήταν ανταγωνιστικά, αλλά θα βοηθούσαν στη γνωριμία και συνεργασία μεταξύ τους.
Δράση για τα απορρίμματα με αφορμή τη διδακτέα ύλη
Με αφορμή την 4η ενότητα «Εμένα με νοιάζει» του σχολικού βιβλίου της Γλώσσας (Δ’ τάξη), η οποία διαπραγματεύεται περιβαλλοντικά προβλήματα, και πιο συγκεκριμένα το μάθημα «Χρησιμοποίησέ το ξανά… και ξανά… και ξανά…», συζητήσαμε για την επαναχρησιμοποίηση ορισμένων απορριμμάτων ως περιβαλλοντικά προτιμητέα εναλλακτική λύση, σε σχέση με άλλες μεθόδους διαχείρισης αποβλήτων. Αυτό γιατί εξοικονομείται ενέργεια που καταναλώνεται για την παραγωγή αυτών των αγαθών, ενώ παράλληλα διασώζονται πολύτιμες πρώτες ύλες, όπως πετρέλαιο, νερό, ξυλεία, άνθρακας κ.ά.
Συνεργασίες
Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, με εκπρόσωπό του, μας βοήθησε στο να δημιουργηθεί το παγκάκι «της φιλίας». Στόχος ήταν να υπάρξει μια «χρωματιστή πινελιά» που θα βοηθούσε τους/τις μαθητές/τριες να καθίσουν και να συζητήσουν για θέματα που τους απασχολούν ή για να επιλύσουν ζητήματα που μπορεί να προέκυψαν μεταξύ τους.
Τα απορρίμματα δεν είναι «σκουπίδια»
Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στο σχολείο είναι τα σκουπίδια που συχνά εντοπίζονται στην αυλή, τα οποία μερικές φορές οφείλονται κυρίως σε εξωγενείς παράγοντες (την παρουσία ατόμων στον σχολικό χώρο ώρες μη λειτουργίας του) και άλλες φορές στη συμπεριφορά κάποιων μαθητών/τριών. Ήδη στο σχολείο υπάρχει κάδος συλλογής μπαταριών και έχουν αναλάβει μαθητές/τριες της Δ’ τάξης να επικοινωνούν κάθε φορά που γεμίζει με την εταιρεία Ανακύκλωσης Φορητών Ηλεκτρικών Στηλών, με στόχο την ανακύκλωση.
Θεματολογία-Έρευνα αποτύπωσης υπάρχουσας κατάστασης-Καταγραφή προβλημάτων
Στο σχολείο μας έχει συγκροτηθεί η Περιβαλλοντική Επιτροπή με τη συμμετοχή μαθητών/τριών από όλα τα τμήματα των τάξεων. Την περίοδο 2024-2025 αποφασίστηκε να συμμετέχουμε με τα εξής θέματα: νερό (Α’ & Β’ τάξη), απορρίμματα (Γ’ & Δ’ τάξη) και σχολική αυλή (Ε’ & ΣΤ’ τάξη). Έγινε αρχικά μια καταγραφή της υπάρχουσας κατάστασης και των προβλημάτων που υπάρχουν και οι ομάδες πλέον ερευνούν τα θέματά τους.
Στο νέο προσφυγικό οικισμό του Αγίου Αθανασίου πρωτολειτούργησε δημοτικό σχολείο το έτος 1924, που στεγάστηκε σε μια ξύλινη παράγκα μέσα στον χώρο του σημερινού ναού της Ζωοδόχου Πηγής . Το 1932 άρχισε να κτίζεται το σημερινό διδακτήριο του σχολείου και δέχτηκε τους μαθητές το 1934 περίπου. Στην Κατοχή το σχολείο έκλεισε και ξανάνοιξε το 1946. Στο σχολείο φοιτούσαν πολλά παιδιά και η οργανικότητά του έφτασε τις 12 θέσεις δασκάλων, χωρίς τις θέσεις των ειδικοτήτων. Ανήκει στα διευρυμένου τύπου ολοήμερα δημοτικά σχολεία, ενώ το φετινό σχολικό έτος 2024-2025 λειτουργεί ως 10θέσιο.