Νηπιαγωγείο Κεντριού
Τα νέα του Σχολείου μας
Στη δραστηριότητα αυτή γνωρίσαμε διαμαρτυρίες και κινήματα που ξεκίνησαν από πρωτοβουλίες παιδιών και πήραν υπερτοπικό ή και παγκόσμιο χαρακτήρα. Προσεγγίσαμε την έννοια του ακτιβισμού και πως μέσω αυτού διεκδικούμε τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Τα παιδιά άκουσαν τις ιστορίες διαφόρων ακτιβιστών μεταξύ αυτών και μικρών παιδιών όπως της Μαλάλα, του Ικμπάλ Μασίχ, της Γκρέτα Τουνμπεργκ κ.ά. και εντόπισαν τις αδικίες και πως αυτές μπορούσαν να διορθωθούν.
Ο κ. Κωνσταντίνος από την We4all, έναν διεθνή Μη Κερδοσκοπικό Περιβαλλοντικό Οργανισμό με έδρα την Αθήνα, που ξεκίνησε το 2018 μετά τις πυρκαγιές στο Μάτι, επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας .
Παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα GREEN FUTURE, που μέσα από μια διαδραστική παρουσίαση καταλήγει σε ένα παιχνίδι περιβαλλοντικού χαρακτήρα και σε φύτευση αρωματικών φυτών στην αυλή του σχολείου κατανοώντας τα παιδιά εύκολες έννοιες που αφορούν το περιβάλλον.
Για την ουσιαστική εμπέδωση του φαινομένου της οξίνισης χρησιμοποιήσαμε την ανακαλυπτική μέθοδο του πειράματος. Η γεύση του νερού της θάλασσας για τα ψάρια αλλάζει όταν τα αέρια του θερμοκηπίου είναι σε μεγάλη ποσότητα και μοιάζει λίγο όπως όταν ρίχνουμε στο δικό μας πόσιμο νερό ξύδι.
Οπότε τα παιδιά δοκίμασαν με κουταλάκια μιας χρήσης νερό με ξύδι. Πως σας φάνηκε; Θα θέλατε να είναι για πάντα αυτή η γεύση από το νερό σας;
«Απλώνω ευτυχία – Δυναμώνω τη φλόγα στην καρδιά», ένα πρόγραμμα υπό την αιγίδα της Φλόγας-Σύλλογος Γονιών Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια.
Η δράση έχει ως στόχο την συγκέντρωση χρηματικού ποσού για τον Φλόγα Σύλλογος Γονιών Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια αλλά και τη συνειδητοποίηση μικρών και μεγάλων ότι η ευτυχία υπάρχει στα απλά και καθημερινά (στιγμές, αγαθά, αισθήματα κτλ)
τι κάνει τον πλανήτη μας χαρούμενο και τι λυπημένο;
Χωρίσαμε ένα χαρτόνι στη μέση με μια γραμμή και ξεχωρίσαμε την κάθε πλευρά με τις αντίστοιχες εικόνες, ενός λυπημένου και ενός χαρούμενου πλανήτη. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δυο ομάδες και ζωγράφισαν στην κάθε πλευρά όσα ειπώθηκαν στην παρεούλα.
Στη συνέχεια μοιράστηκε ένα φύλλο εργασίας, με σκοπό την εμπέδωση των παραπάνω. Καταλάβαμε ότι πληγώνουμε τον πλανήτη μας ακόμη και χωρίς να το καταλαβαίνουμε. Ενώ τον θέλουμε χαρούμενο, δυστυχώς τον στεναχωρούμε.
Παρουσιάστηκαν δυο βίντεο που αφορούν το οικολογικό αποτύπωμα της τροφής και των σκουπιδιών, Σχολιάζουμε και συζητάμε τι καταλάβαμε από τα βίντεο που μας παρουσιάστηκαν.
Παρουσιάζεται με χρονολογική σειρά το ταξίδι της σοκολάτας από το δέντρο μέχρι τον κάδο του σπιτιού μας. Τίθεται η εξής ερώτηση. «Πως το ταξίδι αυτό μολύνει τον πλανήτη μας;». Τα παιδιά αναφέρονται στη χρήση αυτοκινήτων, πλοίων, αεροπλάνων και εργοστασίων που χρειάζονται για να φτάσουν οι σοκολάτες σπίτι μας. Στη συνέχεια, ζητείται από τα παιδιά να βάλουν σε σωστή χρονολογική σειρά το ταξίδι της σοκολάτας.
Σελίδες
Ενα σχολείο χαρούμενο, ήρεμο, ασφαλές, προοδευτικό, δημοκρατικό και συμπεριληπτικό. Που βασίζεται στην Καινοτομία που διέπει όλες τις δραστηριότητες που υλοποιούμε. Βασικό χαρακτηριστικό είναι η Επικοινωνία όλων των εμπλεκόμενων φορέων ( εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς, κοινωνία ). Χρησιμοποιώντας καινοτόμες πρακτικές , Νέες Τεχνολογίες και Ρομποτική συμβαδίζουμε με την εποχή αναζητώντας συνεχώς τη γνώση για να ανταπεξέλθουμε στις απαιτήσεις του σύγχρονου κόσμου. <!--break-->Οι εκπαιδευτικοί ανταλλάσσουν απόψεις για τις μεθόδους και καινούργιες Ιδέες έτσι ώστε να αναπτύξουν την επαγγελματική τους εξέλιξη. (Κ.Ε.Ν.Τ.Ρ.Ι) Αυτό είναι το Νηπιαγωγείο μας!