Ιδιωτικό Νηπιαγωγείο "ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ"
Τα νέα του Σχολείου μας
Στα πλαίσια ευασιθητοποίησης των παιδιών σε θέματα εξοικονόμησης νερού, καθώς και των επιπτώσεων που θα επιφέρει η σπατάλη του, τα παιδιά παρακολούθησαν τα εξής βίντεο από το youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=IZNTnxhoU1k
Αφόρμηση της επόμενης δραστηριότητας υπήρξε μια ανοιχτή βρυσούλα στην τάξη μας, την οποία ένας μαθητής δεν έκλεισε καλά. Η βρύση έτρεχε σε χαμηλή ροή, όταν την είδαμε κ αποφασίσαμε να δούμε πόση ποσότητα νερού "σπαταλήθηκε" άσκοπα. Βάλαμε ένα μεγάλο άδειο μπουκάλι από εμφιαλωμένο νερό στη βρύση και την αφήσαμε για λίγο ακόμη. Προς μεγάλη έκπληξη διαπιστώσαμε ότι μέσα σε δύο ώρες το μπουκάλι 1,5 λτ είχε γεμίσει! Πήραμε λοιπόν απόφαση να ελέγχουμε καλά τις βρύσες όταν τις κλείνουμε.
Με φωτογραφίες ταξιδέψαμε πίσω στον χρόνο και γνωρίσαμε την ιστορία της ύδρευσης.
Από τον νερουλά, την βρύση του χωριού, το πηγάδι, το παλιό υδραγωγείο, εώς το σύγχρονο υδραγωγείο, τα παιδιά είδανε εικόνες που δεν είχανε δει, τις περιγράψανε, τις ζωγραφίσανε τις τοποθετήσανε στη σωστή χρονική ακολουθία.
Σε συνέχεια των δραστηριοτήτων εξάτμισης, εξαέρωσης, αναφερθήκαμε στο ασταμάτητο ταξίδι του νερού.
Ο σταγονούλης μας εξιστόρησε το ταξίδι του, το οποίο αποτυπώσαμε σε μακέτα.
Με την ευκαιρία γνωρίσαμε τον "κώνο", για να κατασκευάσουμε τα βουνά, αναμείξαμε χρώματα, (μπλε+ κίτρινο= πράσινο, μπλε+ άσπρο= γαλάζιο, κόκκινο+κίτρινο+μπλε= καφέ), χρωματίσαμε, εξασκήσαμε και την λεπτή κινητικότητα μας και φτιάξαμε δέντρα, λουλούδια και καράβια από πλαστελίνη, για να στολίσουμε την μακέτα μας!
Το πρόγραμμα για "το νερό" ξεκίνησε με ιστόγραμμα καταιγισμού ιδεών των παιδιών για τις γνώσεις τους γύρω από το νερό. Τα παιδιά είπανε και καταγράψανε τις γνώσεις τους για τα μέρη στα οποία βρίσκεται το νερό, για τα είδη του νερού(αλμυρό, γλυκό, πόσιμο), για τις χρήσεις του, για την αναγκαιότητα του.
Στη συνέχεια του προγράμματος υλοποιήθηκαν δραστηριότητες φυσικών επιστημών, πειράματα τήξης, πήξης, βρασμού, εξάτμισης, για την φυσική κατάσταση του "νερού" υγρή μορφή, στερεή, υδρατμός.