8ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης “Γεώργιος Σκεπάρνης”
Τα νέα του Σχολείου μας
Η δασκάλα του ΣΤ1 του σχολείου μας Αναστασία Καρακώττα, παρουσίασε τα χαρακτηριστικά της "Περιβαλλοντικής Συνείδησης" που πρέπει να αποκτήσουν οι μαθητές και μαθήτριες καθώς και τους στόχους που έχουμε θέσει μέσα από την υλοποίηση του προγράμματος που πραγματοποιούμε.
Συνεδρίασε η περιβαλλοντική επιτροπή του σχολείου μας με σκοπό να κατατεθούν προτάσεις για τη δημιουργία του "Οικοκώδικα".
Η επιτροπή συζήτησε με όλους τους μαθητές και κατατέθηκαν οικολογικοί κανόνες για την καλή λειτουργία του σχολείου.
Κάθε παιδί έγραψε σε ένα χαρτί τη δική του πρόταση για τη σύνταξη του "Οικοκώδικα".
Οι προτάσεις μαζεύτηκαν σε ένα κουτί και η περιβαλλοντική επιτροπή θα τις επεξεργαστεί και θα τις αξιολογήσει.
Βαγγέλης Ρίζος
Υπεύθυνος συντονιστής Περιβαλλοντικής
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ε1 του σχολείου μας είπαν τα κάλαντα και ευχήθηκαν σε όλους "Χρόνια Πολλά ".
Η επίδραση των υπολογιστών και των ηλεκτρονικών συσκευών στο περιβάλλον είναι ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα της σύγχρονης εποχής. Η χρήση αυτών των συσκευών έχει καταστήσει τη ζωή μας πιο εύκολη, αλλά έχει επίσης προκαλέσει σημαντικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν.
Οι μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ1 τάξης του σχολείου μας μαζί με τη δασκάλα τους Αναστασίας Καρακώττα, κατασκεύασαν μία καταπληκτική αφίσα για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ).
Στα πλαίσια του μαθήματος της Φυσικής που ασχολείται με τις μορφές ενέργειας, τόνισαν τη σημασία που έχουν σήμερα οι καθαρές μορφές ενέργειας και πώς μπορούν να αξιοποιηθούν καλύτερα από τους ανθρώπους.
Ασχολήθηκαν περισσότερο με την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος από τα φωτοβολταϊκά, τα αιολικά και τα υδροηλεκτρικά πάρκα.
Το Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2024 στα πλαίσια των σεμιναρίων Καινοτόμων Πρακτικών Διδασκαλίας που διοργανώνει το Κολέγιο Ανατόλια, παρακολουθήσαμε το σεμινάριο "Νέοι Τρόποι Διδασκαλίας της Οικολογίας"
Η παρουσίαση έγινε στο κτίριο Αnna Papageorgiou STEM Center του Κολλεγίου και ήταν πολύ ενδιαφέρουσα.
Βαγγέλης Ρίζος
Συντονιστής Περιβαλλοντικής Επιτροπής
Σελίδες
8ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης “Γεώργιος Σκεπάρνης”
Διεύθυνση : Σκεπάρνη 1Α, τ.κ. 56123
Αμπελόκηποι Θεσσαλονίκης
Τηλ: 2310 734180
Email: 8dimamp@sch.gr
Κάθε χρόνο το σχολείο μας υλοποιεί αρκετές δράσεις «αειφόρες», «περιβαλλοντικές» «οικολογικές», δημιουργώντας ένα σχολείο που καλλιεργεί τον σεβασμό για τη προσωπικότητα του καθενός, τον σεβασμό για τον συνάνθρωπο και τον σεβασμό για το περιβάλλον. Συμμετέχουμε σε πολλά καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα (ανάπτυξη σχολικού κήπου, φυτεύω και υιοθετώ ένα δέντρο, πράσινες γειτονιές), πανελληνίους εμβέλειας διαγωνισμούς (ΒΙΩΣΙΜΗ ΤΡΟΦΗ-ΒΙΩΣΙΜΟΣ ΠΛΑΝΗΤΗΣ, 1ο βραβείο παραμυθιού), πραγματοποιούμε συνεργασίες με το Δήμο Αμπελοκήπων Μενεμένης (πρόγραμμα ανακύκλωσης), με φορείς και οργανισμούς και διοργανώνουμε εκπαιδευτικές επισκέψεις εντός και εκτός πόλεως με την αμέριστη βοήθεια των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών μας που ενισχύουν τις γνώσεις των μαθητών ενώ ταυτόχρονα αποτελούν άνοιγμα του σχολείου στην ευρύτερη τοπική κοινότητα.
Ως αειφόρο σχολείο εννοείται το σχολείο εκείνο το οποίο μέσω της οργάνωσης, της λειτουργίας και υπόστασής του, μπορεί να αποτελέσει μοντέλο καλής πρακτικής για τους μαθητές και την κοινωνία, να παρέχει γνώσεις και να καλλιεργεί δεξιότητες στους μαθητές, ώστε να τους καταστήσει ικανούς να γίνουν ενεργά μέλη της κοινωνίας ικανά να αντιμετωπίζουν τα περιβαλλοντικά προβλήματα και να συνδιαμορφώνουν το μέλλον με όρους περιβαλλοντικής και κοινωνικής αειφορίας.
Η επιλογή της θεματικής του Εκπαιδευτικού Προγράμματος βασίστηκε στο ενδιαφέρον που δείχνει η εκπαιδευτική κοινότητα με την υλοποίηση Προγραμμάτων Π.Ε. στη θεματική της βελτίωσης και αναβάθμισης του σχολικού περιβάλλοντος, της προστασίας του πρασίνου, των δασών, του κλίματος και εν γένει του περιβάλλοντος. Η συνειδητοποίηση του κατεπείγοντος χαρακτήρα της κλιματικής αλλαγής, που λαμβάνει ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις, καθιστά επιτακτική την εκπαίδευση των μαθητών/τριών σε θέματα πρόληψης της υποβάθμισης των οικοσυστημάτων και της ποιότητας ζωής μέσα από ανάληψη δράσεων ευαισθητοποίησης, βελτίωσης ή αποκατάστασης του φυσικού περιβάλλοντος.
Στοχεύουμε
Στην καλλιέργεια συνειδητής περιβαλλοντικής παιδείας και αγωγής, οικολογικής συνείδησης και ανάπτυξης κώδικα αξιών απέναντι στο περιβάλλον. Ενθαρρύνουμε τους μαθητές να αλλάξουν στάση και αξίες για τη ζωή και τη φύση.
Στην ενεργή σύνδεση της σχολικής πράξης με το περιβάλλον σε όλες τις εκφάνσεις του και στην ευαισθητοποίηση και σύνδεση των θεμάτων περιβάλλοντος, με τις γνώσεις του σχολείου.
Να γνωρίσουν οι μαθητές το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον και να συνειδητοποιήσουν τη σχέση του ανθρώπου με αυτό. «Έτσι θα ευαισθητοποιηθούν και θα νιώσουν πως ο άνθρωπος δεν έχει δικαίωμα να κακοποιεί τη φύση, γιατί με αυτόν τον τρόπο προκαλεί την καταστροφή του, αφού και ο ίδιος αποτελεί ένα μέρος της.»
Να διαμορφώσουν θετική στάση απέναντι στο περιβάλλον, ανακύκλωση, κυκλική οικονομία, γνωριμία με τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ).
Να γνωρίσουν οι μαθητές τις βιολογικές καλλιέργειες σε σχέση της με την προστασία του περιβάλλοντος και την Αειφόρο Ανάπτυξη μιας περιοχής.
Να αναπτύξουν δεξιότητες παρατήρησης, καταγραφής και επεξεργασίας των πληροφοριών που συλλέγουν άμεσα με τις εμπειρίες τους
Να βοηθηθούν στην έκφραση του προσωπικού τους ταλέντου (σχεδιάζουν – ζωγραφίζουν – δημιουργούν αφίσες, γράφουν στίχους, παίζουν μουσική, υποκρίνονται παίζοντας ρόλους)
Στην καλλιέργεια περιβαλλοντικής κουλτούρας και οικολογικής συνείδησης μέσω της δυνατότητας επαφής με τη φύση
Στην ανάπτυξη της ιδέας της προστασίας της οικολογικής ισορροπίας και της ποιότητας ζωής και της καλλιέργειας των αντίστοιχων κοινωνικών αξιών
Στην οικοδόμηση βιωματικών σχέσεων «κοινότητας» μεταξύ των μαθητών και μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων που δημιουργούνται από τη συνεργασία.
Στη βοήθεια προς τους μαθητές, στο πλαίσιο του εξελισσόμενου επαγγελματικού τους προσανατολισμού και της κοινωνικοποίησής τους, για τον καθορισμό της μετέπειτα συνολικής στάσης ζωής τους και για τις επαγγελματικές επιλογές τους,
Στη συνειδητοποίηση του γεγονότος ότι τα οικολογικά προβλήματα δεν έχουν σύνορα και ότι χρειάζεται διεθνής προσπάθεια για τη λύση τους.
Στην ανάπτυξη ομαδικότητας, συνεργασίας, πρωτοβουλίας και ερευνητικής διάθεσης.
στην κατανόηση της έννοιας της Αειφόρου Ανάπτυξης