2ο Δημοτικό Σχολείο Πτολεμαΐδας
Τα νέα του Σχολείου μας
Με τις πράσινες σχολικές αυλές τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να βιώσουν ένα υγιές υπαίθριο περιβάλλον στο πλαίσιο της καθημερινής τους ζωής .
Έτσι λοιπόν τα παιδιά του ολοήμερου σχολείου μας ασχολήθηκαν με τη διαμόρφωση της αυλής από χώρο τσιμέντου σε κήπο με φυτά και λουλούδια. Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά στην διαδικασία, μαθαίνοντας τρόπους με τους οποίους μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα χώρο πρασίνου.
Στόχος του προγράμματος ήταν να επιδιώξει οι μαθητές να ενημερωθούν και να ευαισθητοποιηθούν, λαμβάνοντας ερεθίσματα μέσα από την συζήτηση για την ανάγκη δημιουργίας πόλεων κλιματικά ουδέτερων και έξυπνων, την γνωριμία με βιο-προιόντα και προϊόντα κυκλικής οικονομίας και τέλος την δημιουργία ενός σχολικού κήπου, ως ενδυνάμωσή της επαφής με τη φύση!
Την Πέμπτη 14-12 οι μαθητές του 2ο δημοτικού σχολείου Πτολεμαΐδας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ενημέρωσης «ανακύκλωση, ανακαλύπτοντας τον κρυμμένο θησαυρό»,που οργανώνει η ΔΙΑΔΥΜΑ ως φορέας διαχείρισης στερεών αποβλήτων και υπεύθυνη για την διαχείριση των απορριμμάτων και την ανακύκλωση στην περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.
Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων οι μαθητές της Στ΄ 2 τάξης ενημερώθηκαν για την απόφαση των Ηνωμένων Εθνών να υιοθετήσει 17 στόχους, γνωστοί και ως «στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης», οι οποίοι εκφράζουν τις προσπάθειες για να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά τα παγκόσμια προβλήματα όπως φτώχεια, πείνα, ανισότητες κτλ.
Στο πλαίσιο συμμετοχής στο εκπαιδευτικό δίκτυο δράσης «φυτεύω και υιοθετώ ένα δέντρο, δίνω ανάσα στη γη» και σε συνεργασία με το ΚΠΕ Βελβεντού, παραλάβαμε 8 δεντράκια για να τα φυτέψουμε στην αυλή του σχολείου μας. Έτσι λοιπόν, σκάψαμε, σκαλίσαμε, λερώσαμε τα χέρια μας, πατήσαμε το χώμα, φυτέψαμε τα όμορφα δεντράκια στην αυλή του σχολείου μας και δώσαμε την υπόσχεση να τα φροντίζουμε και να τα προστατεύουμε. Η ικανοποίηση και η χαρά των παιδιών ήταν πολύ μεγάλη από την ενεργή συμμετοχή τους στην παραπάνω δράση.
Μιας και η άνοιξη μπαίνει για τα καλά, οι μαθητές της Β΄ 2 τάξης αποφάσισαν να ομορφύνουν και να δώσουν και άλλο χρώμα στο σχολείο μας, φυτεύοντας λουλούδια. Έτσι παίρνοντας τα φτυαράκια τους, με μεγάλη όρεξη και ενθουσιασμό φύτεψαν λουλούδια στα ξύλινα παρτέρια της αυλής, αλλά και στα παρτέρια από επαναχρησιμοποιήσιμα υλικά. Επίσης με μεγάλη έκπληξη αντίκρισαν τα σποράκια που φύτεψαν το φθινόπωρο να φυτρώνουν και να γίνονται όμορφα λουλούδια.
O σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας, που βρίσκεται πάντα δίπλα μας ενισχύοντας κάθε μας δράση, ανέλαβε την πρωτοβουλία να βοηθήσει στον εξωραϊσμό του σχολείου μας. Έτσι λοιπόν, παίρνοντας χρώματα και πινέλα και με περίσσιο μεράκι έβαψαν τα γήπεδα του προαύλιου χώρου και έκαναν διάφορες διαγραμμίσεις. Ήταν μια ιδιαίτερα ευχάριστη έκπληξη για τα παιδιά που τα αντίκρισαν όλα αυτά με μεγάλο ενθουσιασμό.
Μιας και μπήκαμε στην άνοιξη και ο καιρός άρχισε να βελτιώνεται, αποφασίσαμε να φροντίσουμε και να καθαρίσουμε τον προαύλιο χώρο του σχολείου μας. Έτσι, οι μαθητές όλων των τάξεων φόρεσαν προστατευτικά γάντια, πήραν σακούλες και μαζί με τους εκπαιδευτικούς καθάρισαν την αυλή από σκουπίδια και πεσμένα κλαδιά δέντρων. Δεσμευτήκαμε όλοι ότι θα φροντίζουμε την αυλή μας, ότι θα κάνουμε ότι μπορούμε για την διατηρούμε καθαρή και με διάφορες άλλες δράσεις θα την ομορφύνουμε.
Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί της περιβαλλοντικής ομάδας του σχολείου μας, με γνώμονα το σχέδιο δράσης και τα θέματα που ασχολούμαστε φέτος, συζητήσαμε και αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε έναν οικοκώδικα με κανόνες περιβαλλοντικής συμπεριφοράς. Ο οικοκώδικας αναρτήθηκε σε όλες τις τάξεις του σχολείου καθώς και σε κοινόχρηστους χώρους. Δεσμευτήκαμε όλοι να τηρούμε τους κανόνες, να βελτιώσουμε τις περιβαλλοντικές μας επιδόσεις και να γίνουμε πραγματικά ένα οικολογικό σχολείο!!
Σελίδες
Το 2ο Δημοτικό σχολείο Πτολεμαΐδας είναι ένα ιστορικό σχολείο που ιδρύθηκε και λειτούργησε το 1923, για να καλύψει τις ανάγκες των προσφύγων από τα παράλια της Μικράς Ασίας, που εγκαταστάθηκαν στην πόλη της Πτολεμαΐδας.
Στο σχολείο εργάζονται 28 εκπαιδευτικοί και φοιτούν 169 μαθητές. Από αυτούς οι τέσσερις είναι Ρομά, που κατοικούν σε καταυλισμό έξω από την πόλη, και 5 αλλοδαποί μαθητές από την Αλβανία. Υπάρχουν 13 μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες που υποστηρίζονται μόνο από τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο τμήμα τους. Τα τελευταία χρόνια λόγω της εσωτερικής και της εξωτερικής μετανάστευσης έχει μειωθεί ο αριθμός των εγγραφέντων μαθητών στο σχολείο (περίπου 20% την τελευταία πενταετία).
Κάθε χρόνο υλοποιούνται Καινοτόμα Προγράμματα και πολύ συχνά υλοποιούνται Προγράμματα Συνεκπαίδευσης. Η εμπειρία των εκπαιδευτικών του σχολείου στα ευρωπαϊκά προγράμματα είναι πάρα πολύ μικρή. Έχουν υλοποιηθεί μόνο δύο προγράμματα e-twinning. Το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών αυξάνεται συνεχώς. Επιδιώκουν την επιμόρφωσή τους για την υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων (Erasmus) κι αρκετοί επιθυμούν ήδη τη συνεργασία τους με άλλα ευρωπαϊκά σχολεία.