1ο Δημοτικό Σχολείο Μελισσίων
Τα νέα του Σχολείου μας
Ανταποκρινόμενοι στην πρόσκληση των Οικολογικών Σχολείων ,οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας μαζί με τους/τις εκπαιδευτικούς αρκετών σχολικών τμημάτων, ευαισθητοποιημένοι όπως είναι σε θέματα περιβαλλοντικά ,αγκάλιασαν τη δράση της συγγραφής των καρτών προς τον Έλληνα Πρωθυπουργό με ευχές ,προτάσεις ,σκέψεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και αλλαγής.
Έφτασε ο Απρίλιος και οι μικροί κηπουροί της Γ' τάξης του σχολείου μας έπιασαν δουλειά στον σχολικό μας κήπο ! Και τι δουλειά ! Έσκαψαν αρκετά μεγάλο μέρος του κήπου κι έσπειραν σπόρους ανθοφόρων φυτών για να προσελκύσουν πεταλούδες και μέλισσες ,σπόρους λαχανικών (αγγούρια,καρότα,πιπεριές ,ντοματίνια,πατζάρια )στα παρτέρια και φύτεψαν βολβούς αμαρυλλίδων και ίριδων .Στη συνέχεια τα πότισαν και τοποθέτησαν πλέγμα για να μη φάνε τους σπόρους τα πουλιά .
Οι μικροί μας σαπωνοποιοί ανέλαβαν δράση και πάλι.Αφού παράλαβαν τα τεμάχια του χειροποίητου σαπουνιού που είχαμε φτιάξει στην τάξη ένα μήνα πριν και τεμαχισμένο το είχαμε αφήσει να ωριμάσει,ήρθε η ώρα της συσκευσίας του σε δωράκια για τα ίδια και τους αγαπημένους τους.Τα παιδιά συγκέντρωσαν κορδέλες,κομμάτια ύφασμα,τούλια που υπήρχαν ήδη στο σπίτι τους.Αυτά αποτέλεσαν τα υλικά συσκευασίας δώρου για τα σαπουνάκια μας..Στρωθήκαμε στη δουλειά και το αποτέλεσμα,απλά καταπληκτικό.Αφού συσκεύασαν τα δωράκια τους συσκεύασαν σε δυο καλάθια σαπουνάκια-δώρα τα οποία τα ίδια πρόσφεραν στους δασκάλου
Οι μαθητές μας κι εμείς νιώσαμε ότι βοηθήσαμε το περιβάλλον με τη συμμετοχή μας στην αναδάσωση στην περιοχή Πίκπα Πεντέλης που διοργάνωσε ο ΣΠΑΠ (Σύνδεσμος δήμων για την προστασία και αναδάσωση της Πεντέλης).Τα παιδιά χρησιμοποιώντας τσάπες,φύτεψαν, σε ήδη διαμορφωμένους λάκκους, ένα μικρό πευκάκι ο καθένας ως μια ελάχιστη προσφορά στην αναδάσωση της περιοχής που ζουν.Ήταν το καλύτερο μάθημα προστασίας του περιβάλλοντος.
Πραγματοποιήσαμε την ανακύκλωση συσκευασιών τροφίμων, βιβλίων,εφημερίδων με τον καλύτερο τρόπο.Φτιάξαμε μια ολόκληρη οικογένεια από κούκλες για κουκλοθέατρο.Στη συνέχεια, οι μαθητές έγραψαν σε ομάδες το δικό τους θεατρικό σενάριο βασισμένο στις κούκλες -δημιουργίες των παιδιών κάθε ομάδας,έφτιαξαν χειροποίητα μικρά βιβλία με την υπόθεση κάθε ιστορίας,τα εικονογράφησαν και παρουσίασαν μιια αυτοσχέδια παράσταση σε άλλα τμήματα τάξεων του σχολείου.Ήταν χωρίς αμφιβολία ένα πολύ χρήσιμο μάθημα για τα παιδιά.
Ως προέκταση του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος και μετά την επίσκεψή μας σε ελαιοτριβείο όπου οι μαθητές μας είδαν και συμμετείχαν στη διαδικασία συγκομιδής κι επεξεργασίας της ελιάς,πραγματοποιήθηκε στην Γ τάξη βιωματικό εργαστήριο με θέμα την παρασκευή σαπουνιού από ελαιόλαδο.Μια μητέρα μαθητή μας που γνώριζε την τεχνική,προθυμοποιήθηκε να έρθει και να μας δείξει τη διαδικασία στην οποία είχαν ενεργό ρόλο και οι μαθητές οι οποίοι συγκέντρωσαν χρησιμοποιημένο λάδι από το σπίτι τους και βοήθησαν σε όλα τα βήματα της παρασκευής.Συνειδητοποίησαν πώς μπορούν να ανακυκλώσουν ένα φαι