16ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας
Τα νέα του Σχολείου μας
Δίπλα στον κάδο απορριμμάτων του Δήμου είδαμε ένα μεγάλο φυτό που κάποιος περίοικος δεν ήθελε πια. Οι μαθήτριες και οι μαθητές του Ολοήμερου Προγράμματος του σχολείου μας με τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς το μετέφεραν στον προαύλιο χώρο και το φύτεψαν σε ένα από τα παρτέρια του, δίνοντάς του μια δεύτερη ευκαιρία στη ζωή και ένα καινούριο "σπίτι". Η δράση αυτή έρχεται ως συνέχεια των δράσεων του περσινού σχολικού έτους (2023-2024) για τα Οικολογικά Σχολεία με θέμα "Σχολική αυλή".
Το Ε1 και το Ε2 του σχολείου μας, στα πλαίσια του θέματος «Ενέργεια» που έχουμε επιλέξει από τα «Οικολογικά Σχολεία» φέτος, με αφορμή την 1η Ενότητα «Ο φίλος μας το περιβάλλον» και ειδικότερα το κεφάλαιο «O φίλος μας ο άνεμος» στο βιβλίο Γλώσσας της Ε΄ τάξης, είπαν τι γνώριζαν σχετικά με τον θεό του ανέμου, Αίολο. Στη συνέχεια, αναζήτησαν πληροφορίες στο διαδίκτυο και στη σχολική βιβλιοθήκη για την αιολική ενέργεια, τους ανεμόμυλους του χθες και τις ανεμογεννήτριες του σήμερα.
Οι μαθήτριες και οι μαθητές του Α2 του σχολείου μας, στο πλαίσιο του θέματος "Νερό" των Οικολογικών Σχολείων, ζωγράφισε ό,τι εμπνεύστηκε ακούγοντας το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου "Από πού είσαι, ποταμάκι;". Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός του τμήματος και ο εκπαιδευτικός ΤΠΕ συνέθεσαν το παρακάτω απολαυστικό βίντεο με τις δημιουργίες των παιδιών και το τραγούδι "Το ποταμάκι" του Γιάννη Ζουγανέλη:
Στο πλαίσιο της προσπάθειας ένταξης του σχολείου μας στο δίκτυο "Οικολογικών Σχολείων", την Τετάρτη, 6 Οκτωβρίου 2024 , οι μαθήτριες και οι μαθητές της Α’ και Β’ τάξης με την συνοδεία των εκπαιδευτικών τους πραγματοποίησαν μια όμορφη εκπαιδευτική επίσκεψη στα χωριά Πήδημα και Άγιο Φλώρο. Πρώτη στάση ήταν ο Σύνδεσμος Ύδρευσης Καλαμάτας, όπου ο υπεύθυνος μάς καλοσώρισε θερμά και μας εξήγησε πώς λειτουργεί η δεξαμενή ύδρευσης, τονίζοντας τη σημασία της σωστής διαχείρισης του νερού για την περιοχή.
Τα μέλη της Οικολογικής Επιτροπής επισκέφτηκαν όλες τις τάξεις του σχολείου και ενημέρωσαν τις μαθήτριες και τους μαθητές για κανόνες αποφυγής της ηλεκτροπληξίας και για τρόπους που μπορούν να περιορίσουν τη σπατάλη στην ηλεκτρική ενέργεια στην τάξη. Όλα όσα είπαν με τα παιδιά ήταν γραμμένα σε ένα φυλλάδιο, το οποίο κόλλησαν δίπλα στον διακόπτη για τα φώτα κάθε αίθουσας.
Τα παιδιά της Οικολογικής Επιτροπής μοίρασαν σε όλες τις τάξεις, σε όλες τις μαθήτριες και μαθητές του σχολείου, ένα μικρό φυλλάδιο με 5 απλούς τρόπους εξοικονόμησης νερού στο σπίτι. Ζήτησαν από τα παιδιά να πουν στους γονείς/κηδεμόνες τους να το κολλήσουν σε εμφανές σημείο, π.χ. στην πόρτα του ψυγείου, να το διαβάσουν όλα τα μέλη της οικογένειας και να συμμετέχουν όλοι στην εφαρμογή των προτάσεων για μείωση της σπατάλης του νερού στο σπίτι.
Τα παιδιά της Οικολογικής Επιτροπής σύστησαν στα παιδιά του σχολείου μας, πριν σχολάσουν, να αδειάζουν το νερό που περισσεύει στα μπουκαλάκια και τα παγούρια τους σε ένα φυτό της σχολικής αυλής. Εξοικονομούμε με αυτόν τον τρόπο νερό για το πότισμα και ταυτόχρονα αξιοποιείται το νερό, το οποίο τα παιδιά θα το άδειαζαν στον νεροχύτη του σπιτιού τους.
Ο "Φύλακας Ενέργειας" στο Ολοήμερο Πρόγραμμα του σχολείου μας, εκτός από τις αρμοδιότητες που έχουν οι υπόλοιποι οι φύλακες, ελέγχει κάθε πρωί το ψυγείο όπου τοποθετούν τα παιδιά το φαγητό τους. Αν βρουν ότι έχει τοποθετηθεί τσαντάκι με θερμομονωτικό υλικό, θα το βγάζουν από το ψυγείο. Αυτό το μέτρο αποφασίστηκε από την Οικολογική Επιτροπή μετά από μελέτη που διάβασαν και η οποία αναφέρει ότι καταναλώνεται περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια για να διατηρηθεί κρύο ένα ζεστό φαγητό.
Από την Οικολογική Επιτροπή του σχολείου μας αποφασίστηκε να οριστεί υπεύθυνος φύλακας ενέργειας. Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί της Επιτροπής επισκέφτηκαν όλες τις τάξεις του σχολείου μας και ενημέρωσαν τις μαθήτριες και τους μαθητές για ποιο λόγο ορίζεται ο φύλακας και με ποιους τρόπους μπορεί να γίνει η μείωση της σπατάλης της ηλεκτρικής ενέργειας.
Ο φύλακας θα έχει τις εξής αρμοδιότητες:
1. Είναι υπεύθυνος για το σβήσιμο των φώτων της αίθουσας βγαίνοντας για διάλειμμα.
Την Πέμπτη, 17 Οκτωβρίου 2024, οι μαθήτριες και οι μαθητές της Α’ τάξης με τις δασκάλες τους επισκέφθηκαν το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής Καλαμάτας. Έμαθαν διασκεδάζοντας, με την καθοδήγηση της υπεύθυνης της Δημοτικής Αστυνομίας, τους κανόνες της οδικής κυκλοφορίας. Καθώς τα παιδιά έκαναν βόλτα με τα μίνι ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δόθηκε η ευκαιρία να προηγηθεί συζήτηση για το οφέλη της ηλεκτροκίνησης των οχημάτων για τη μείωση των καυσαερίων στην ατμόσφαιρα και στην προστασία του περιβάλλοντος.
Σελίδες
Το 16ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας βρίσκεται στη δυτική πλευρά της πόλης και είναι ένα σχολείο με μακρά ιστορία.