Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

Στο πλαίσιο του δικτύου Οικολογικών Σχολείων, τα τμήματα:  ΣΤ2 με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κ. Γκίκα Αναστασία, το τμήμα Ένταξης με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κ. Κακαμπάκου Ανθούλα και την εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης της Β τάξης κ. Αθανασάκη Ειρήνη, το σχολείο μας υλοποίησε ένα πλούσιο πρόγραμμα δράσεων με στόχο την καλλιέργεια βασικών δεξιοτήτων του 21ου αιώνα στους μαθητές, με έμφαση όχι μόνο στις οικολογικές δεξιότητες και την καλλιέργεια κοινωνικής – συναισθηματικής νοημοσύνης, ως βασικού παράγοντα για την εκπαίδευση των μαθητών μας, αλλά επίσης και στην ευρωπαϊκή προοπτική της εκπαίδευσης βασισμένης στους 4 πυλώνες για τη βιώσιμη – αειφόρο εκπαίδευση.

Συνολικά, οι δράσεις που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο όλων των προγραμμάτων, που θα παρουσιάσουμε παρακάτω, εκπονούνται στα πλαίσια της στρατηγικής της Unesco: the Whole School Approach, των σχολείων του Δικτύου Aspnet της Unesco, σύμφωνα με την οποία ολιστικές και διαθεματικές εκπαιδευτικές πρακτικές και μέθοδοι συμβάλλουν  στην καλλιέργεια βασικών δεξιοτήτων του 21ου αιώνα στους μαθητές, με έμφαση στις οικολογικές δεξιότητες, ενώ παράλληλα ενισχύουν την περιβαλλοντική τους συνείδηση και τους ωθούν να υιοθετήσουν βιώσιμες συμπεριφορές.

Ξεκινώντας, κατά τη σχολική χρονιά 2023-24 δημιουργήθηκε και υλοποιήθηκε πρόγραμμα eTwinning με τίτλο “Spread the Word: Innovative European Environ-mental Friendly Classrooms”  με συνεργάτες σχολεία από όλη την Ευρώπη.

Το εγκεκριμένο Twinspace του Προγράμματος στην επίσημε πλατφόρμα του ESEP:

https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/spread-word-...

Η παρουσίαση του προγράμματος ανά μήνα δραστηριοτήτων:  

https://www.canva.com/design/DAFrguBHUcY/nJRlPWXHnkbXNGwk5Q1VxQ/view?utm...

Συγκεκριμένα, στην δραστηριότητα του Μαρτίου με τίτλο “The magical Forest” όλα τα σχολεία του προγράμματος  συνεργάστηκαν για να γράψουν ένα κοινό παραμύθι για τον Εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας των Δασών στις 21 Μαρτίου.

Μπορείτε να ξεφυλλίσετε το παραμύθι παρακάτω:

https://www.storyjumper.com/book/read/168757671/65b54fae32405

Επίσης, στην δραστηριότητα του Απριλίου με τίτλο: “From our beloved Earth reach for the Stars” οι μαθητές είχαν την ευκαιρία, παράλληλα με τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας της Γης να απολαύσουν την ανάγνωση του αγαπημένου τους βιβλίου κάτω από τη σκιά ενός δέντρου και να μοιραστούν με αυτόν τον τρόπο ιδέες και συναισθήματα μέσα στη φύση.

https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/spread-word-...

 

Συνεχίζοντας, το σχολείο μας δημιούργησε online παιχνίδι στην εφαρμογή Action Bound, το οποίο συνδύαζε τους 17 στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης για το 2030 με διαδραστικές ασκήσεις και γρίφους με στόχο την γνωριμία με τους Στόχους Οι μαθητές, μέσα από το παιχνίδι, ευαισθητοποιήθηκαν για περιβαλλοντικά ζητήματα και απέκτησαν γνώσεις για την αειφόρο ανάπτυξη, τον υγιεινό τρόπο διατροφής, αλλά και τη δράση των Προσκόπων, ως μέσο γνωριμίας  με τις δράσεις τους. Το παιχνίδι δημιουργήθηκε ως βασικό παραγόμενο υλικό στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus "Live mobile, eat healthy, catch quality", που ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 2023 με δημιουργό το σχολείο μας και μέλη σχολεία από την Ρώμη και την Άδανα της Τουρκίας. Μέσα από το πρόγραμμα αυτό, οι μαθητές συνεργάστηκαν σε online δραστηριότητες, ανέπτυξαν δεξιότητες ψηφιακής επικοινωνίας και κριτικής σκέψης, ενώ παράλληλα έμαθαν για θέματα αειφορίας και υγιεινής διατροφής.

Σχετική δημοσίευση στη σχολική ιστοσελίδα του 2ου ΔΣ Αγίου Νικολάου

https://2dim-ag-nikol.las.sch.gr/?p=1314

Τέλος, το σχολείο μας συνεργάστηκε με τους Προσκόπους του Αγίου Νικολάου σε δράσεις περιβαλλοντικής ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης. Οι μαθητές συμμετείχαν σε καθαρισμούς και υιοθέτηση παραλίας σε συνεργασία με το ΙΤΕ Ηρακλείου Κρήτης, υλοποίησαν υπαίθριο σχέδιο μαθήματος μαζί με της Δ' τάξη, ενημερώθηκαν για τα εκπαιδευτικά προγράμματα  και συμμετείχαν σε βιωματικές δράσεις του Γεωπάρκου  Σητείας ενταγμένο στην Unesco, ενώ παράλληλα έμαθαν για την προστασία του περιβάλλοντος και την βιώσιμη διαβίωση.

Συγγραφέας: 
Μαθιουδάκης Γιάννης