Erasmus+ «Τρόφιμα στα Σχολεία και Κλιματική Αλλαγή»
Το Ευρωπαϊκό έργο Erasmus+: «Food in schools and climate change - what is the connection? I take action!», δηλαδή «Τρόφιμα στα σχολεία και κλιματική αλλαγή - ποια είναι η σύνδεση; Aναλαμβάνω δράση!» σχετίζεται με τη σημασία της υπεύθυνης διατροφής σε νηπιαγωγεία και σχολεία, με το αποτύπωμα άνθρακα των τροφίμων και τον αντίκτυπο στο περιβάλλον, την στάση απέναντι στη σπατάλη τροφίμων, τη σημασία της συμπερίληψης τοπικών και εποχιακών τροφίμων στη διατροφή, τη βιώσιμη μαγειρική (γνωρίζοντας τοπικά πιάτα, προετοιμάζοντας ένα μενού χαμηλών εκπομπών άνθρακα), το αποτύπωμα άνθρακα μεμονωμένων τροφίμων, τη σημασία της βιώσιμης παραγωγής και κατανάλωσης, τη γνώση ολόκληρης της διαδρομής του φαγητού (σε σχέση με τις επιπτώσεις στο περιβάλλον), τον αντίκτυπο των απορριμμάτων.
Από τις 13 έως τις 16 Μαρτίου 2024 πραγματοποιήθηκε η πρώτη κινητικότητα εκπαιδευτικών από την Ελλάδα στη Σλοβενία, μαζί με Σλοβένους εκπαιδευτικούς και δασκάλους που συμμετέχουν στο έργο Erasmus+. Η διεθνής κινητικότητα είχε ως στόχο τη γνωριμία με το έργο των σλοβενικών νηπιαγωγείων, δημοτικών, γυμνασίων αλλά και πανεπιστημιακών σχολών, στο πλαίσιο του έργου, το οποίο σχετίζεται με τα τρόφιμα και την κλιματική αλλαγή και θα διαρκέσει έως τον Ιούλιο του 2025.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι Έλληνες εκπαιδευτικοί επισκέφθηκαν τις σχολικές μονάδες: Leskovec pri Krškem Primary School - Veliki Podlog, Kindergarten Antona Medveda Kamnik - Μονάδα Pestrna unit, julij Primary School (for children with special needs), Faculty of Education Ljubljana, Kinfergarten Otona Župančiča Unit, Primary school Pohorskega odreda Slovenska Bistric, Župačiča Slovenska Bistrica Mlinčk unit.
Επισκέφτηκαν, επίσης, το Altermed & Flora Fair, μια υπερ-Έκθεση, όπου, την Παρασκευή και το Σάββατο περιηγήθηκαν στα περίπτερα των Οικολογικών σχολείων της Σλοβενίας, τα οποία παρουσίασαν παιδαγωγικά εργαστήρια, με θέμα το «Υπεύθυνο φαγητό». Τον Μάρτιο του 2025, στην ίδια Έκθεση, η χώρα μας θα εκπροσωπηθεί με ένα ελληνικό περίπτερο. Οι συμμετέχοντες πήγαν και στον βοτανόκηπο Majnika, όπου ενημερώθηκαν για την οικολογική και βιοδυναμική παραγωγή βοτάνων και βλαστών και τη σημασία της συνεργασίας με τοπικούς παιδικούς σταθμούς και σχολεία.